Bättre kunskaper

För en tid sedan skulle vi vara med i en ny upphandling som skulle avgöra företagets framtid på flera olika sätt. För detta krävdes att vi skulle göra en utvärdering av all den kompetens som finns i bolaget. Detta är långt ifrån enkelt men till slut lyckades vi gå igenom vilken utbildning och vilka erfarenheter var och en hade. Det visade sig att vi saknade en hel del utbildning för att kunna vara med i aktuell upphandling vilket gjorde att vi stod inför ett val. Antingen fick vi gå utbildning allihop, alternativt fick vi nyanställa eller välja att avstå från den upphandling som verkade så relevant för bolaget. Det blev det första alternativet och nu är alla inbokade på utbildning. Riktigt alla är det kanske inte när jag tänker vidare på det hela, men många av oss skall i vilket fall iväg på denna utbildning.

Det var tur att det fanns ett företag som jobbade med att skräddarsy utbildning efter behov. Vi fick ihop ett par olika paket och kunde komma igång relativt snabbt. Det är nog ganska vanligt att det kommer företag som på ett eller annat vis halkat efter med kompetensen och behöver köpa in utbildning från någon av alla de aktörer som finns på marknaden. Det skall bli riktigt roligt att gå den utbildning jag fått i knät. Det handlar om formellt ledarskap och jag vet inte riktigt vad det är man skall gå igenom. Det löser sig nog längs vägen skulle jag tro. Det är alltid roligt att gå en ny utbildning så jag är spänd av förväntan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Shopping av prylar och kläder

Laga tänderna

Ingen tvättid – strumpor online