Laga tänderna

Det är jobbigt när man kommer för tandvård och får höra att man har ett hål. Jag tycker inte på något vis om att laga hål i tänderna, men det är ju bra att de upptäcker sådant snabbt så man inte får större problem. I Sverige finns en klart subventionerad tandvård för de som behöver, men det är också en hel del personer som driver tanken om att tandvård skall ingå i vanlig sjukvård. Jag tycker det finns en klar poäng med detta, men jag vet inte riktigt hur man skall göra för att det skall fungera. Det får de som är kunniga inom tandvård avgöra.

När jag ringer till den ag brukar uppsöka för tandvård, får jag ofta en tid redan samma vecka. Det känns alltid skönt att man kan hinna in till sin tandläkare snabbt ifall man skulle vara i behov av det. I allmänhet gör det kanske inte så mycket att behöva vänta en vecka eller två, men det är ändå skönt när det inte blir väntan på tandvård. För mig innebär det att jag oavbrutet går och tänker på hur det står till och bävar inför mötet med tandläkaren. Jag har de senaste åren bara fina och trevliga erfarenheter från tandvård, men det sitter kanske i sedan man var barn och inte ville gå till tandläkaren kan jag tänka mig. Oavsett hur det är med gamla fobier och sådant, tycker jag det är bra att ha kontroll på tänderna. Uppsöker man tandvård frekvent kan man få det hela att gå snabbt och utan hål.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Shopping av prylar och kläder

Ingen tvättid – strumpor online